Tuesday, January 26, 2010

Kayuhan KL

Diambil dari Harian Metro 26 Januari 2010

MENJELANG siri perlumbaan jelajah terbesar Asia, Le Tour de Langkawi (LTdL) 1 Mac ini, satu kayuhan yang dinamakan Kayuhan KL bakal dianjurkan demi menyemarakkan minat dan menggalakkan orang ramai menceburi sukan berbasikal.

Acara yang diadakan 1 Februari depan, meliputi jarak kayuhan sejauh 10 kilometer sekitar jalan utama di Kuala Lumpur (KL) dengan peserta dilepaskan di Dataran Merdeka dan berakhir di tempat sama.

Ketua Pegawai Eksekutif LTdL, Mohamed Salleh berkata, penganjuran kayuhan yang pertama kali dianjurkan itu adalah sebahagian daripada usaha mempromosikan LTdL dan dilihat mampu menjadi saluran menggalakkan lebih ramai golongan muda menceburi sukan berbasikal.

“Penyertaan ini terbuka kepada semua golongan dengan tiada had umur. Dari pelumba profesional hinggalah kepada pelumba santai, semuanya layak berkayuh dalam acara ini,” katanya yang memaklumkan acara bakal bermula pada jam 8.30 pagi.

Bagi mereka yang berminat menyertai Kayuhan KL perlu mendaftar diri pada jam 7.30 pagi di Dataran Merdeka pada 1 Februari atau menghubungi sekretariat LTdL di talian 03-89964598.

No comments:

Guess Tracker

eXTReMe Tracker