Monday, April 21, 2008

ride pelembut hati 20/4/08

Repeat Bukit Mantin 20 April 08

Pagi Ahad, aku sms riders TKP24.. hakim, zaki, firdaus, gaweng dan zamri.. aku tak sms naha pasal dia balik kampung. jam 7.20 dpt positive response dari hakim dan firdaus.. kul 8.00 pg, aku turun ke pondok.. kat situ cif sedi pun ada.. "nak bagi semangat" katanya. lepas tu kami bertiga pun bersepakat untuk ke bukit mantin.. walau perancangan awal nak ke laksa buyung..

ini merupakan ride pertama aku sejak SIC kreterium race.. dua bulan tak ride.. boleh ke? hakim dan firdaus pulak dah sebulan tak ride.. ride jer lah.. kalau tak larat naik bas la balik ke kajang..

jam 8.30 pagi bergerak dari TKP24. masuk pekan semenyih, bandar rincing, beranang dan sampai ke mantin. berenti seketika di simpang sebelum mendaki bukit mantin menuju ke lengeng..







semasa pendakian kami berenti lagi untuk bergambar di beberapa lokasi yang menarik.





sampai lengeng kul 10.00 pagi.. pekena nasi lemak sambal ikan sembilang.. perghhhh sedap..


10.30 kami bergerak menuju Broga.. lepas tu ke nottingham universiti.. highway baru ni memang mencabar pasal terlalu 'open'.. kena bakar dek mentari dan ditiup angin.. berat semacam jer basikal ni..

kami sampai semula ke pekan semenyih kul 11.30.. mmg lemah lembut punya kayuhan..

kul 12.00 tgh hari.. singgah di petronas prima saujana.. pekana 100plus.. lepas beramah mesra ngan gadis2 petronas.. kami balik ke tkp24..

No comments:

Guess Tracker

eXTReMe Tracker