Monday, December 1, 2008

LEKAS

29-11-2008
Setelah sekian lama tak merekodkan route kayuhan rutin, pada sabtu yang lepas ustaz merida, gaweng dan banzai yang ketiga2nya menunggang jenama merida telah mengeksplorasi laluan LEKAS (Lebuhraya Kajang-Seremban). Dari Tkp kami bermula jam 8.00am menyusur keluar ke lebuhraya. Memandangkan riders yg lain ada aral masing2, kami bertiga mula mengayuh dalam cuaca yg mengasyikan.

Memang selesa sungguh melalui highway baru ni...sedar tak sedar kayuhan mencapai kelajuan 35-40km/j. Berhenti di kawasan rehat pertama menunggu rizal trek yang ingin join kayuhan kami...selepas itu kami keluar di tol nilai/pajam menyusur ke nilai. Berhenti sarapan di nilai square pekena roti telor..perut dah kenyang,selesai bertukar info dgn rizal, cuaca tetap redup...kayuhan diteruskan menuju ke sepang. Kalau selama ini di puncak bukit De Palma kami berhenti rehat tapi kali ini tak terasa nak berhenti...Alhamdulillah mungkin cuaca yang memberi kekuatan.

Dari sepang ke salak tinggi....menyusuri jenderam - sg. buah - Ukm- jln Reko - masuk semula SILK - kajang utama - kajang perdana - prima saujana - Tkp. Disulami beberapa siri perhentian, menunggu rizal yg tertinggal di belakang( sebulan tak mengayuh selepas mendaki genting sempah) memang cukup memuaskan. Total riding hour 3 jam,jarak l/k 78km.

Minggu sebelumnya gaweng,rashin,pak berahim,matta dan bro razak(otai le tua) berkayuh dari bangi ke melaka l/k 100km tapi belum update di blog lagi.

No comments:

Guess Tracker

eXTReMe Tracker