Monday, July 18, 2011

He..He..He..

Minggu lepas bersemangat nak mula berkayuh setelah lama terlupa malangnya tayar depan belakang bocor...
sabtu beli 4 tiub dari de`luca pasal nak melunaskan keinginan minggu lepas. Selepas selesai kenduri menyambut ramadhan, terus tukar tiub. Pagi minggu tolak perlawaan isteri dan anak untuk balik  ke langat pasal petang nanti nak berkayuh.

pukul 6pm bersiap untuk mula berkayuh...pakai kasut, capai spek, helmet dan glove terus tolak basikal keluar...eh..eh..
tayar belakang pancit lagi. hati dah mula panas..takpe tukar tiub lagi..siap pasang..pam..eh..eh.. bocor lagi...anak bini pun dah balik dari langat..nekad..ada tiub stok lama..tukar dan pam..ok..

haluan ke kajang perdana..syoknyerr dapat berkayuh walaupun solo...dah lama tak rasa penat cam ni..
terus masuk ramp ke sg. long...belum daki bukit seterusnya..eh..eh..bocor lagiiii..aahh..nampak gaya ada pakej hari ini....berkayuh n berjalan...hari dah gelap..bila daki bukit #1 tambah pakej lagi..berjogging..
atas bukit #2 ada kereta perdana v6 berhenti..keluar sorang kakak bertanyakan arah ke sg. long sambil menawarkan bantuan untuk menumpangkan aku....tapi aku tolak pasal baju dah lencun dengan peluh dan fikir tinggal satu bukit je lagi nak sampai umah...

akhirnya sampai jugak umah kul lebih 8pm..ha..ha..ha...disape sinis anak bini...ada yang tak kena dengan rim atau tayar...kene bawak gi kedai gamaknya...saat ni..pagi ni..masih terasa kejang dan keras kaki..he..he..he

ambil gambar di highway..gelap dahh ni...

basikal ooo basikal

abis cam tu je tiub2..lum pun sempat kayuh lagi

penat..penat..pakej oohh pakej

No comments:

Guess Tracker

eXTReMe Tracker